Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

tirsdag 5. juni 2012

Kamphaug rundt

Fagervann

Nydelig kveld i dag og tid for en løpetur i terrenget igjen. Min løpetur gikk i terrenget fra ovenfor Hammeren til Kamphaug. Videre til Fagervann og ned til Hønefoten og til startstedet ovenfor Hammeren.
Det er morsomt å se hvor mye vegetasjonen tiltar bare på noen uker. Det er blitt grønt ved starten ovenfor Hammeren.
Ved starten overfor Hammeren
Det er vått men godt å løpe. Snart står jeg foten av stigningene og tar fatt oppover. Beina er litt tunge, men det går greit oppover. Kun unntaksvis må jeg gå litt for å få pusten igjen.
Solen titter frem når jeg er på vei oppover.
På vei mot Kamphaug
Snart er jeg ved stidele til Fagervann ved Kamphaug. Her er mulighetene mange ift videre veivalg.
Stidele ved Kamphaug
Det bærer oppover mot terrenget ved Stutahaugen. På vei oppover får jeg fint utsyn mot Oslofjorden.

Solen titter frem igjen når jeg er i ferd med å legge bak meg de siste stigningene på vei mot Fagervann.
På vei mot Fagervann
Snart er jeg på toppen og terrenget flater ut litt på vei mot Fagervann. Skogen er relativt tett, men god å løpe i om det er sleipt på bakken. Fagervann dukker snart frem-dette praktfulle stedet inne i skogen. Det har fortjent sitt navn.
Vakre Fagervann
Jeg nyter utsynet over det flotte vannet noen minutter før det bærer videre langs vannet og videre mot Hønefoten. Etter jeg passerer Lybakk ved sørenden går det litt opp før det flater ut igjen. Et lokalt o-lag har hengt opp merker for sesongen-faktisk midt i stien-hva er vitsen med det?
På vei mot Hønefoten
Snart bærer det nedover-bratt nedover. Jeg tar meg til å nyte utsynet over Oslofjorden før jeg trøkker skikkelig på nedover.
Utsyn mot Oslofjorden
Jeg slipper meg skikkelig løs nedover om beina er litt stive og får farten opp. Snart står jeg ved Hønefoten ved Maridalen skole. Her blir det sjekkpunkt for NUC-2012.
Hønefoten ved Maridal skole
Jeg skal videre nedover til startstedet mitt som er på toppen av bakken ovenfor Hammeren mot Hønefoten hvor bilen står parkert. Etter en kort km er jeg ved bilen etter en fin løpetur.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar