Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

tirsdag 12. juni 2012

Maridalen rundt på sykkel




Med en kranglete høyrefot er sykkelen et godt alternativ. Dessuten er det morsomt å suse gjennom skogen i Nordmarka. Sykkelturen i kveld var en rundtur rundt Maridalen med start på Kjelsås. Oppover mot Movatn. Videre opp til Tømte, ned til Gåslungen og ned til Hammeren og tilbake til Kjelsås.
Det så ut til å komme regn når jeg satte i vei nordover mot Movatn, men det var kun noen skremmedråper-jeg ble iallefall skremt til å ta på Gore Tex jakken. Vel, den kom godt med i vindfulle utforkjøringer ned fra Tømte.
Før det er det stort sett oppover mot Movatn. Greveveien er en perle der som ligger der det siste partiet før Movatn.
Greveveien
Snart er jeg ved Movatn og kan nyte den fredfulle stemningen ved søndre Movatn.

Søndre Movatn

Bakkene mot Tømte er seige, lange med såvel ski under beina, med løpesko på eller sittende på sykkelsetet, men jeg er snart ved veidelet til Tømte.


Min ferd går ikke til Tømte, men videre mot Gåslungen i første omgang. Noen flater og så belønnes jeg med flotte utforkjøringer ned mot Gåslungen. Liggeren får jeg først på høyre side og snart passerer jeg Helvetesfoss.

Helvetesfoss

Snart står jeg ved veidele på Nordmarksveien og setter i vei nedover til Hammeren. Det er gode forhold og lite trafikk på veien. Hammeren passeres og jeg tar fart på den siste biten til Kjelsås.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar