Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

onsdag 6. juni 2012

Kveldstur fra Movatn til Kjelsås

Nordre Movatn
Det er to av dem-Movatn-nordre og søndre. I mellom sniker jernbanen seg mot Nittedal. Jeg går av toget som vanlig og tøyer litt mens gps-klokka finner meg. Det gjør den hurtig. GF 110 er langt raskere enn GF 205. Tøyningen avslører en ømhet i høyre ankel. Dette er en ny opplevelse. Jeg har ikke hatt den utfordringen tidligere. Kan det være et for høyt antall med høydemetre på kort tid? Vel, jeg løper avgårde nedover grusvegen først mot Snippen. Beina er litt stive og jeg er litt sliten etter løpeøkten i går, men jeg får etterhvert opp en grei marsjfart i rolig langtur-tempo. Det er godt å løpe på fine skogsveger og jeg passerer snart mine to medpassasjerer fra toget som skal samme veg til tross for en tissepause.
Skogsvegen ovenfor Sandermosen
Det er flere folk i skogen i kveld og jeg løper forbi noen som ser ut til å trene til et ultraløp. I motsatt retning kommer utallige syklister. De ser ut til å ha en fin kveld i skogen i likhet med meg. Ankelen er til å løpe med, men ikke mer enn det. Jeg passerer Mosvang og er snart på stien langs Maridalsvannet. Utsynene over Maridalsvannet og Maridalen er tidvis flotte og jeg tar meg tid til å nyte dem.
Maridalsvannet
Når jeg nærmer meg Kjelsås er det sykkelritt i skogen. Jeg legger meg ut til siden av grusvegen og kommer levende forbi. Snart er jeg fremme på Kjelsås stasjon ved bilen og kan tøye ut etter en grei gjennomkjøring. Ankelen-den høyre-er øm. Jeg merker det godt under uttøyning. Jeg må iverksette korrigerende tiltak. Planlagt deltakelse i KR fk lørdag utgår. Jeg velger å forebygge skade fremfor å risikere skade. En kort, rolig periode nå er bedre en 3-6 mnd avbrekk pga skade. Ankelen må ises ned flere ganger daglig fremover og det blir kun lett trening kommende to dager-ikke løping. Lørdag er første, mulige, ordinære treningsdag igjen og søndag legger jeg opp til terrengløping igjen. Alt avhenger imidlertid av hvordan ankelen utvikler seg fremover.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar