Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

mandag 11. juni 2012

Kveldstur til Skjærsjødammen

Vakre Skjærsjøen

4 dager siden sist løpetur og formen er allerede for nedadgående. Form er i sannhet ferskvare. Begrunnelsen for dette uhyrlige oppholdet er en lett forstuing i høyre fot som meldte sin ankomst sist onsdag. Siden da har jeg holdt foten i treningsro og foretatt nedising 3-4 ganger daglig i håp om at hevelsen ville gå ned. Bedringen har vært marginal, men jeg bestemte meg likevel for å teste status ut gjennom en løpetur i kveld. Ift sist onsdag er det uendret. Jeg fortsetter derfor nedisingen og gjennomfører alternativ trening resten av ukedagene. Fk lørdag er det langtur i terrenget med løpesko på beina. Forhåpentligvis er foten bedre da.
Bakkene oppover mot Skjærsjøen fra Hammeren langs Nordmarksveien gikk lettere enn vanlig innledningsvis, men jeg fikk ikke teknikken til å sitte pga høyrefoten og slet litt formmessig den siste km i tillegg. Et annet forhold er at jeg drar på for mange kg ift 2 år siden(4-5 kg faktisk). Det koster krefter å dra rundt på. Av en eller annen grunn har kroppen tilvent seg et vektnivå på 76 kg istedet for 72 kg. Min tilnærming er å øke treningsomfanget og derved energiforbruket og sakte, men sikkert redusere vekten.
Vel, jeg logget inn på Skjærsjødammen etter 19 min-noe som er greit ift tidligere prestasjoner.
En pust i bakken for å nyte utsynet over vakre Skjærsjøen må til før returen ned Ullevålsæterveien.
Jeg får et flott glimt av Skjærsjøelva på vei nedover.


Jeg må ta det rolig nedover pga høyrefoten og ender opp på gjennomsnittlige 36:24. Bestetiden er 34.
Vel, det kommer andre tider etter dette.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar