Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

mandag 25. juni 2012

Landeveisøkt i Maridalen


Sykkel for alle penga.. Med en kranglete høyrefot er det lekkert å trille på to hjul, og så fort det går :-)
Jeg har revidert treningsplanen min og lagt inn 3 ukentlige sykkeløkter fordelt på landevei, sti og grus. I dag var det landevei. Returen fra Gardermoen etter jobbreise gikk gjennom kraftige regnbyger. I Oslo var det opphold og god temperatur. Litt luft i dekkene og olje på kjedet og så var jeg klar. Brekke-Skar (t/r) er en klassiker ikke bare for meg. Jeg er i godt selskap også i dag om tirsdag er den store dagen. Det er nesten 1 år siden jeg befant meg på landeveissykkelen, men vi finner fort tonen. Jeg har hatt denne kameraten i 6 år. Den virker fortsatt :-) Jeg legger i vei innover i litt kjappere en rolig langtur(30 km/t). Det er fint i Maridalen som alltid. Maridalsalpene vokser i størrelse etter hvert som jeg nærmer meg Skar.

Maridalsveien med Alpene i bakgrunnen
Snart er jeg ved vendepunktet-rett utenfor Skar leir. Det er drøyt 8km inn og jeg bruker drøyt 17 min. Beina virker litt overrasket over denne typen belastning, men jeg skal gjøre mye galt før det blir skade utav sykling. Teknikken sitter ikke helt, men det retter seg litt etterhvert. Jeg logger 28 km/t i snitt uten å anstrenge meg for mye. Det er greit nok.

Skar leir

Jeg kjører en syklus + en kort variant for å få en varighet på 1t. Etter avsluttet økt får jeg krampe i leggene. Utrolig! Jeg finnes ikke sliten, men antar det må være mye bakketrening ifm løpingen som har tatt mye kapasitet og som trigger leggene.
Vel, det var en morsom økt og en god økt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar