Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

lørdag 12. mars 2011

Første langtur i vårluften

Revsvatnet, Prekestolområdet
En fin dag ute. Sol, flau vind, plussgrader og vår i luften. Det er 2 uker siden jeg gjenopptok løpetreningen igjen. Det har vært korte løpeturer med moderat belastning. Nå er jeg over på 2 ukentlige løpeøkter hvorav en er bakkedrag og en er langtur. I dag var det på tide å løpe en kort langtur igjen. Det er lenge siden sist langtur-flere måneder. Sist langtur var i oktober i fjor. Et opphold på 4 mnd gjør noe med meg. Teknikken blir skadelidende og utholdenheten reduseres. Likevel, jeg har et godt grunnlag fra tidligere og det gjør det lettere å ta opp igjen løpetreningen. Med tilstedeværelse av en del snø fortsatt er det begrenset hvor det er praktisk å legge løpeturen. Jeg endte opp langs Ring 3-et forferdelig sted- og ut i Maridalen til Låkeberget(t/r). Det gikk greit å holde et tempo lik rolig langtur(sub 6). Jeg var spent på knærne mine ift tidligere skade. Med unntak av noen mindre vondter fungerte det greit. Det er viktig at det fortsetter å fungere greit. Utholdenheten forbedres etter hver langtur-neste uke er det duket for en litt lenger tur.
Jeg venter med å øke ukesfrekvensen til jeg er overbevist om at to økter fungerer.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar