Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

tirsdag 17. april 2012

Kveldstur til Fagervann

Vendepunktet ved Fagervann, 416 moh
Drøye 3,2 km etter start fra Hønefoten er jeg vendepunktet-stidelet ved Fagervann til Øyungdammen.
En fantastisk reise gjennom flott natur-blandingsskog av furu og gran og en jevn stigning fra Gamle Maridals vei til Fagervann. Fra starten går det rett oppover og slik føles det også :-)
Beina er bedre i dag, men jeg må trene mer i motbakker for å få til en jevn progresjon oppover.
Det er flott utsikt utover Maridalen langs stien oppover.
Utsyn mot Maridalsvannet fra Turtermarka
Turtermarka er og var et flott skogområde som var utsatt for en brann for en del år tilbake.

Lenger oppe i terrenget støter jeg på snø fra snøfallet tidligere i uken. Det er morsomt å løpe på delvis snø og bart terreng.

Ved Fagervann er vinteren tilbake igjen etter mer vårlige fornemmelser under mitt besøk sist lørdag.

Det er lite folk ute-jeg treffer kun på noen på turen opp. Ellers holder våryre fugler meg med selskap både under opptur og nedtur. Det er en herlig kveld-godt å være til. Jeg nyter noen stille minutter ved stidelet ved Fagervann før jeg dreier kursen tilbake igjen til Hønefoten.
Etter en flott nedtur er jeg tilbake igjen på Hønefoten ved bilen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar