Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

søndag 30. oktober 2011

På vei tilbake igjen...

Maridalen, fra Mellomkollen

Jeg håper det. Treningsmessig har dette året vært en nedtur så langt. Kombinasjonen av en skade tidlig i sesongen og ekstrem jobbelastning har resultert i lite omfang av trening og konkurranser.
Rallarvegløpet var et hyggelig gjensyn i juli, men siden det har det vært lite trening og ingen konkurranser.
På mine få treningsøkter merker jeg definitivt av formen er dårligere enn på lenge. I fjor hadde jeg en skikkelig opptur. Dette året blir en tilsvarende nedtur.
Det viktigste fremover er å etablere et konsistent treningsrutine med vekt på løping. Jeg trener på kvelden etter jobb. Det blir kvalitetsøkter på ukedagen og langturer i helgen. Målsettingen min er å konkurrere igjen våren neste år. Mitt satsningsområde er ultraløp i terrenget og ett og annet maratonløp.
Så blir det også Nordmarka Ultra Challenge neste år. Jeg får ikke deltatt selv, men får gleden av å se andre få en forhåpentligvis god løpsopplevelse. Min målsetting må være å løpe gjennom løypa sammenhengende 1 gang før løpsdagen.
Nå er det vinter og kvalitetsøktene på ukedagene blir gjennomført innendørs på treningssenteret mitt.
Styrkeøkten sist lørdag var den første på flere måneder. Kapasiteten hva angår styrke var klart redusert på sammenlignbare øvelser. Denne helgen, ifm økt nr 2, merket jeg allerede forbedret kapasitet. Det var godt å registrere. Jeg håper at det blir flere løpeturer før snøen legger seg i marka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar