Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

torsdag 3. november 2011

Løping

Saucony Progrid Jazz

November er mørk, men du verden hvor deilig det er å strekke i våte og mørke veier en kveldsstund etter en lang jobbedag. Formen er fortsatt rusten, men den lave hyppigheten av økter har en fordel-jeg får restituert mer en godt nok til neste økt. En annen fordel er at velværet er klart tilstedeværende etter økten.
Turen i går kveld gikk opp til Linderud langs Rv 4 og tilbake igjen på østsiden av veien. Stigningen opp til Linderud er merkbar, men jeg har overskudd og evner å holde god teknikk. Løpeskoene, et par velbrukte Saucony Kinvara, skal få pensjonere seg når et par med Saucony Jazz ankommer fra England om kort tid. De sistnevnte har jeg svært god erfaring med ift mengdetrening. Det blir mye innendørs trening fremover, men jeg løper ute så lenge føret tillater det. Pt er det mer enn mildt-det er kun på høyfjellet og i Finnmark snøen er ankommet etter det jeg forstår.
Det ble en fin økt med bra stigning og en rolig tur nedover igjen. Fremover tar jeg det skrittvis og rolig fremover for å unngå skader-konservativ tilnærming. Kneskadene fra 2010 skal jeg ikke ha igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar