Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

lørdag 15. oktober 2011

Skjærsjøen


Min favorittur..fra Hammeren til Skjærsjøen og tilbake igjen.
Etter en lang arbeidsuke-som ennå ikke er over-blir jeg nesten salig av å snøre på løpeskoene nederst i bakken og løpe mot Skjærsjøen. Bakkene mot Ullevålsæter er seige, men gode. Jeg kjenner at min treningsaktivitet har vært liten de siste månedene. Fremover må jeg gjøre noe med det. Jeg treffer noen nederst i bakken-på vei ned, men ellers møter jeg få andre. Etter 2 km får jeg nok av grusveien og løper ut i terrenget den siste biten mot Skjærsjødammen. Det gjør godt å løpe i skogen og jeg er snart fremme ved damkrona. Utsikten mot Skjærsjøen er betagende og gir fred og glede i sinnet. Jeg får nyte den i fred og det er jeg glad for. Etter en fin stund alene går turen nedover mot Hammeren på Nordmarksveien. Farten er god nedover bakkene og snart jeg fremme på Hammeren.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar