Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

søndag 18. september 2011

Løping i en krevende hverdag

Maridalsvannet mot nord

Hverdagen har ikke ubegrenset tid og jeg har heller ikke tilsvarende kapasitet. Jobber jeg ekstremt mye får jeg mindre overskudd og det går utover treningen. Det har vært fasiten dette året. I fjor prøvde jeg mange, ulike ting og fant ut hva jeg vil bruke tid på fremover og hvor viktig det er å gå forsiktig frem-knærne mine forteller meg det fortsatt. Dette året blir et år uten mange konkurranser hvor jeg målsettingen er å etablere et konsistent treningsregime samtidig som jeg jobber ekstremt mye. Løping, styrke, svømming og etterhvert skiløping skal inn i programmet. Målsettingen er å etablere et godt fundament for neste år.
Den siste måneden har jeg løpt 2-3 ganger i uken. En av favoritturene er å løpe rundt Maridalsvannet. Jeg parkerer gjerne på Brekke og løper enten med eller mot klokka. Kjelsås er også et greit startsted. I kveld var det kaldt, regnfult og lite folksomt-perfekt løpevær. Jeg har slitt med en infeksjon de siste 2 ukene. Den trodde jeg var ute av kroppen, men jeg manglet fullstendig overskudd. Åpenbart trenger kroppen mer tid for å kvitte seg med den.
Vel, tirsdag i uken som kommer er det svømming for første gang siden juni. Forhåpentligvis har jeg ikke glem gamle kunstner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar