Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

onsdag 3. august 2011

Fartstrening

Bamse nyter fjordutsikten

I dag var det på tide med å begynne arbeidet med å få litt fart inn i en gammel kropp. Jeg har kjørt mye utholdenhet en period og har etablert et godt grunnlag. Målsettingen min er å legge inn to ukentlige økter med fartstrening fremover for å øke gjennomsnittshastigheten på kortere distanser som f.eks maraton. Etter å ha kjørt mye utholdenhet ser jeg at gjennomsnittshastigheten reduseres.
De ukentlige øktene blir ikke lange, men preget av kvalitet. En økt med kortintervaller og en økt med terskeltrening. Dagens økt var en svært pen start med kortinterval. 2 intervaller a 400 m. Gledelig var det å registrere at det var litt fart i en gammel kropp. Jeg la meg under 4 på begge intervallene-det har jeg ikke greid tidligere.


1 kommentar:

  1. Jag har också borjat mycket mer med fartlek osv senaste tiden....har gjört stor skillnad till min prestation!

    :)

    SvarSlett