Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

tirsdag 21. juni 2016

Løpetur med skikkelig fot!

Pinåsen
Skikkelig løpetur med fot! En knakende fin runde i Sørmarka på 15 km på 2t i terreng!
Løype slik jeg liker det med skikkelig terreng, furuskog og attpåtil noen ukjente stier+++varmt vær slik at det er mulig å løpe i bar overkropp. En kropp som fungerer og bein som trives. Bein ja, eller rettere sagt føtter er et krevende kapittel tidvis. Jeg  blir aldri ferdig med å finne sko som passer MEG! Det siste året, siden Innov sluttet å lage mine tidligere favorittsko har jeg vært innom 255, 290 og 280..i tillegg til et par med Puma og New Balance. Med unntak av 280 som gir noenlunde støtte, men har dårlig gripeevne er alle de andre tilnærmet uegnet for meg og blir lite brukt. I dag ankom imidlertid Innov Mudclaw 300 fra det store utland(mye billigere å handle der enn i dyre, spesialbutikker i Norge) og jeg var intuitivt skeptisk ved innveiingen(257 g) og liten støtte i ankel. Dropet var imidlertid greit og skoen så solid ut. Skoene satt som en hanske på og jeg fikk den løpsfølelsen! Under over alle under så gir den i tillegg god støtte.
En fantastiskt debuttur
Jeg har sjelden hatt en så god sko på beina. I mitt tidligere liv som asfaltløper så minnes jeg med glede Ronin, men jeg har aldri hatt noe så¨godt på beina i terrenget. Holder dette videre så kjøper jeg flere par fluksens.
Fornøyd løper
Drømmeskog...Sørmarka..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar