Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

tirsdag 26. februar 2013

Flott kveldstur på ski over Øyungen



Nok en fantastisk kveld. Igjen var Skar utgangspunktet. Litt skyer i kveld, men månen kom likevel frem etterhvert. Jeg kommer meg greit opp til Øyungdammen og tar meg videre frem over vannet. 5-6 minusgrader og perfekte forhold. Det ligger en dis nederst mot snøflaten på vannet, men luften er klar over dette. Snart er jeg ved vendepunktet etter 4 km og tar fatt på returen. Teknikken sitter bedre enn i går og farten derved høyere. Viktigst av alt er det å komme ut og bruke kroppen. Skiløping er uendelig mye bedre enn alt annet. Det gir velvære i hele kroppen.

Øyungvannet
Jeg smetter inn mellom treleggene igjen og suser nedover vestsiden av Skarelva. Kort etter er jeg ved bilen på Skar. Nok en fin skitur er ved veis ende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar