Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

søndag 27. januar 2013

God start på 2013

Vanta
Innetrening har sine fordeler. Det gir høy grad av forutsigbarhet på krevende vinterdager og mulighet for mye god basistrening som vil komme til stor nytte når "utesesongen" melder sin ankomst. Generell styrketrening har gitt meg et godt grunnlag tidligere og jeg satser på at det vil det også denne vinteren. Jeg husker med glede tilbake på vinteren 2009-2010 når jeg oppnådde økt styrke i kjernepartiet-med det som konsekvens at løpeteknikken ble bedre og persen på maraton ble kraftig forbedret. I tillegg til styrketrening med vekt på basistrening med frivekter(apparater holder jeg meg langt unna) inkluderes romaskinen-som er en fantastisk innretning som gir glimrende, utholdende styrketrening i tillegg til god trening for kjernepartiet.
Supplert med 2 økter på tredemølla(kjedelige greier, men hva gjør man ikke for å beholde litt av løpeformen) og 1-2 svømmeøkter så er ukeprogrammet klart. Jeg kommer også til å inkludere skiløping som en del av programmet. I april er forhåpentligvis snøen borte i sydlige deler av marka slik at utesesongen kan ta til.
Jenta på bildet-Vanta-blir min samboer de neste 10-12 årene. En frisk og livsglad jente på hele 9 mnd som blir et velkomment selskap både ute og inne. Vi skal få mange fine stunder sammen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar