Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

torsdag 28. juli 2011

Maridalsvannet rundt

Nordenden av Maridalsvannet
Andre løpeturen etter Rallarvegløpet i kveld-jeg hadde den første dagen etter løpet. Beina er fortsatt tunge og det er lite sprut i kroppen. Jeg kjører rolig til tidlig i neste uke. Neste helg er det nytt løp-Kongsvinger Skogsmaraton. Løpeturen i dag gikk mot klokken med start på Brekke.
Min hensikt var å teste litt ut hvordan løpeformen var. Jeg la derfor opp til et tempo på ca 5:30. Kvelden var varm og fuktig. Det er akkurat et slikt vær som koster mye krefter for min del. Starten er snill med nedoverbakke fra Brekke og kort oppoverbakke før det går nedover igjen til Maridalsosen.
Maridalsvannet mot nord
Løypa stiger på forbi Osen og frem til starten på skogsstien på Kjelsås. Jeg kjenner at det koster krefter i motbakkene-mer enn vanlig. Det er åpenbart litt mer restitusjon som skal til før jeg er klar for å presse kroppen igjen. Skogsstien er fin å løpe på og jeg er snart på vei langs østsiden av vannet frem til Sander Gård.
På fin skogssti langs østsiden av Maridalsvannet
Skogen viker snart plass for vide marker og Sander Gård åpenbarer seg. Det er godt å løpe, men varmt. Jeg har forlengst konstatert at overskuddet ikke er der og legger meg på 5: 30 tempo og 6:00 i bakker.
Sander Gård
Etter Sander Gård er det ut på asfalten og ferden går videre på et fullstendig nedslitt asfaltdekke langs nordsiden av Maridalsvannet og frem til Maridalsveien. Vel fremme ved Hammeren forlater jeg veien og tar meg frem videre på grusstien til Brekke. Den er langt å foretrekke fremfor veien. Kroppen har blitt varm og god etter vel 8 km løping og det er lettere å løpe. Motbakkene føles greiere å forsere. Etter Låkeberget er det mye opp og ned uten mål og mening. Snarveien-den blåmerkede- gjennom skogen er åpenbart "nedlagt". Min løype følger imidlertid grusstien. Jeg passerer øvringsområdet til Oslo og omegn Dressurklubb og er tilbake ved bilen rett etter. En god løpetur på en varm kveld. Konklusjon: Behov for mer restitusjon. Neste treningsøkt blir på sykkel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar