Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

torsdag 14. april 2011

Det går fort igjen..

Skjærsjøen en tidlig vårdag 2010
Kroppen er klar for litt  fart igjen. Etter 7,5 uke med utholdenhet- og spesifikk styrketrening hva angår løping, er grunnlaget klart for å etablere mer fart. Det skjer i første omgang gjennom terskeltrening. Pt ligger maratonfarten på drøyt 5:30. Rekorden ligger på 5:20. Min målsetting er å etablere meg på sub 5 over en maratondistanse. Stavanger maraton blir en test på dette i slutten av august. Kongsvinger maraton i begynnelsen av august innebærer ikke et rekordforsøk på distansen. Løypa har for mange høydemeter til det.
Så langt i år har jeg merket en effekt av mye bakketrening. Steglengden er øket og det har som konsekvens at farten øker. Jeg er imidlertid avhengig av at kroppen er tilstrekkelig oppvarmet-gjerne over 2-3 km før jeg trøkker på. I dag var jeg litt tung i kroppen etter bakkedrag i går, en lett infeksjon og lite søvn de siste dagene. Jeg fikk imidlertidig nok trøkk under hele økta-jeg var nesten kvalm på slutten og det er et godt tegn på at det har vært nok belastning. Med en lett kropp og litt overskudd er jeg på 4:30. Jeg rekker 2 terskeløkter før Sentrumsløpet 7 mai. Målsettingen er ny personlig bestetid.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar