Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

tirsdag 27. mars 2012

I krabbegir til Kamphaug

Vakker solnedgang
 
Endelig var det duket for føling med terreng igjen. Turen gikk fra Hammeren til Kamphaug, ned til Skjærsjøen og tilbake til Hammeren igjen via Nordmarksveien.
Beina var tunge også i dag, men det er underordnet så lenge jeg er ute i skogen. Starten var myk med helt greie stier relativt frie for snø og is.
Myk start på fine stier
Kort tid etter begynner stigningene som strekker seg flere km oppover. En høydeforskjell på litt over 200 m fordelt på ca 3 km skal overvinnes. Det er minimalt med snø og is, men litt mer avslutningsvis. Det har blåst kraftig i løpet av vinteren. Flere steder ligger det voksne trær tvers over blåstien.
Rotvelt gir utfordringer med å ta seg fram
Lenger opp begynner stien å flate litt ut og det er fint å løpe gjennom stille skog.
Ikke lenge etter er jeg fremme på Kamphaug. En yndet plett inne i skogen hvor det var gårdsdrift i gamle dager-gården brant ned på 1930-tallet.
Kamphaug
4 mnd siden jeg sist besøkte Kamphaug. I mellomtiden har det vært vinter-en kort vinter. På Kamphaug er muligheter for veivalgen mange. Etter en kort pust i bakken går min vei nedover mot Skjærsjøen. Snart er jeg på Nordmarksveien og løper ned en stille Nordmarksvei til bilen på Hammeren. Jeg trenger mer trening i terrenget og hoveddelen av løpetreningen blir lagt dit fremover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar