Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

tirsdag 28. mai 2013

45 dager igjen til XREID

Svartspett
Sommer, sommerregn, gryende form og voksende forhåpninger om gode prestasjoner.
Et mål å jobbe mot disiplinerer-så også med XREID.
Kroppen kjennes lettere(Hurra!) og humøret er stigende. Dagen begynte egentlig i Bergen. Tidlig morgen med sol fra skyfri himmel og en vakker by som våkner til liv. Godt å være til i en slik ramme. Etter 2 dager på farten lå bakkene opp fra Hammeren til Skjærsjøen og ventet på meg. Himmelen endret karakter fra blå til grå og det kom sommerregn ned på en løpssulten kropp.
Godt å løpe lettere kledd en det vinteren gir anledning til. Jeg jobber meg langsomt, men metodisk oppover. Det går lettere enn på lenge. Kroppen responderer bedre på belastningen. 1 km senere er det tid for en kjapp slurk  med vann i favorittbekken på veien til Skjærsjødammen .
Jeg løper videre og får gleden av en flott naturopplevelse idet en Svartspett dukker opp i veikanten. Først tenker jeg at det må være en svarttrost, men den røde hårpryden avslører spetten. Det er en god stund siden naturen var så generøs med sine inntrykk og jeg tar takknemlig imot.
En tømmerbil dukker rett etterpå opp og jeg finner det fornuftig å gi plass mens den passerer.
Bakkene tar etterhvert slutt og jeg klokker inn på damkrona med årsbeste.
Som alltid er Skjærsjøen vakker og en belønning i seg selv.







Inneværende uke logger jeg min første langtur i terrenget siden Maridalen Rundt
http://jannicke-athletics.blogspot.no/2013/04/maridalen-rundt.html

og rundturen jeg hadde i sydlige deler av Nordmarka
http://jannicke-athletics.blogspot.no/2013/05/rundtur-i-nordmarka-syd.html

Nå øker jeg på og løper gjennom kortløypa til NUC fk lørdag-50 km.
http://nordmarka-ultra-challenge.blogspot.no/

Jeg gleder meg som en unge til å se igjen Nordmarka i sin fulle lengde etter en lang vinter.

XREID? Oppkjøringen går som planlagt og jeg ser frem til å fortsette med forberedelsene. Det blir heller ikke mange som deltar første året og det passer meg utmerket.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar