Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

tirsdag 28. februar 2012

Løping er terapi


Etter en drittdag på jobben er det fint å løpe en tur på kvelden. Egentlig var min plan å løpe innendørs på tredemølle i kveld, men våren har kommet til Oslo og da er det bare å få seg seg selv og kroppen ut i frisk luft. Godt å registrere at det er litt fart i kroppen. Jeg liker ikke innendørs løping. Det står i motstrid til alt jeg forbinder med løping, men når snøen og isen ikke gir mulighet for annen er det bare å trekke innendørs. I kveld var det imidlertid duket for en tur ut i frisk kveldsluft. Kroppen responderte bra og jeg har bra tempo. Jeg kjenner imidlertid at jeg er sliten etter mye jobbing. Det gir lite overskudd til trening, men jeg må bare trene likevel. Alternativet er mye verre. Turen gikk ned forbi Carl Berner og frem til bunnen av Maidalsveien. Her begynte jeg å klatre oppover mot Sinsenkrysset. Det gikk relativt greit og jeg passerte snart trafikkmaskinen øverst i bakken og kunne dreie inn på Lørenveien. Snart stod jeg utenfor hjemme og kunne tøye ut. En kort og god økt. Nå ser jeg frem til Egersund halvmaraton kommende helg. Det blir spennende å se om jeg evner å prestere bedre enn under Solastranden halvmaraton for en måned siden.

3 kommentarer:

  1. Lykke til i Egersund.

    Ja, mye jobb er ikke alltid bra for treninga, men treninga er bra for å orke å jobbe mye!

    Nå som jeg er mørbanket og ikke i treningsmodus, jobber jeg ekstra mye. Gleder meg til å ta ut noe av dette i ekstra fri når jeg tåler å trene igjen. All trening er terapi - men trening i friluft er helt klart et stort pluss!

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha Olav. Blir morsomt å løpe konkurranse igjen. Håper du er tilbake igjen i trening snart.

    SvarSlett