Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

søndag 3. april 2011

Vått gjensyn med Akerselva


Utsyn fra Grefsenkollen
Akerselva du grønne og grå.. Akkurat nå er det forresten mest det siste. I dag har det vært mildt såvidt lenge at det var på tide å besøke Akerselva igjen. En fin løype er ulike varianter hjemmefra på Løren til Maridalsvannet og så langs Akerselva til Ring 3 og hjem igjen. Om været var grått idag og føret var bløtt er det alltid like trivelig å løpe langs elva igjen. Nå er den breddfull av vann og vil være det en stund fremover inntil snøen har smeltet. Av en eller grunn var beina mine støle som bare det og lite lystne  på å respondere på mine forsøk på å få ut mer effekt. Det var en sånn dag. Vel, jeg konsentrerte meg om å få en god økt på det jevne med et snittempo godt under 6. Snøen smelter som bare det og jeg er på vei over i vårmodus. Skisesongen er definitivt over med temperaturer nærmere +10. Jeg er begynt å rette oppmerksomheten mot sykkelsesongen. Det er viktig å ta vare på den gode basistreningen som er nedlagt gjennom vinteren i form av styrketrening og skiløping. Neste helg blir det første utetur på landeveissykkelen . Det blir en fast langtur hver helg på sykkelen. Etterhvert legges den langturen ut i Nordmarka på  hybridsykkel. Langturen med løpesko skjer fra neste helg på grusveier i Nordmarka.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar