Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

mandag 9. juli 2012

Tømterunden

Helvetesfoss
Tømterunden er et greit navn for løypa i kveld. Det har blitt noen runder i den løypa så langt i år. Jeg bruker en hybrid-Hard Rocx Cross Machine med 28 " hjul. Det er en herlig sykkel å ta seg frem på grusen med. I kveld var det vått ute. Det rant i alle retninger, men til alt hell var det oppholdsvær. Den første halvdelen går det jevnt oppover med den siste kneika fra Movatn og opp til toppunktet ved Tømte på ca 450 moh. Bakken fra Movatn og opp er lang og seig-4 km både med løpesko, med ski på beina og på sykkel. Det er bare å nyte og kaste lengselsfulle blikk mot Maridalsalpene i sørlig retning-de er ikke langt unna :-).
Fra toppunktet går det radig nedover. Deilig å suse nedover forbi Liggeren og Gåslungen. Rottungen ligger som en perle nede i en forsenkning i terrenget. Snart er jeg fremme ved vegdelet på Nordmarksveien og kan sette kursen mot Hammeren. Gjennomsnittsfarten er klart høyere nå enn første halvdel og jeg passerer snart Hammeren på min vei mot Kjelsås.
Kroppen fungerer relativt greit og jeg noterer at snittfarten er den samme nå som første gangen jeg gjennomførte økta i vår.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar