Nordmarka

Nordmarka
Danmark fra Larkollen

søndag 13. november 2011

Oppsummering av uke 45

Ormetjern-Lillomarka

Positiv utvikling i inneværende uke. Antall treningsøkter er opp fra 2 til 3. Jeg gjennomførte 1 styrkeøkt og 2 løpeøkter-begge på tredemølle. Løpeøktene er kvalitetsøkter hvorav den ene konsentrerer om å bygge opp kapasitet på styrke og den andre kapasitet på terskel. Totalt volum er 1,5t og 10,5 km med løping.
Min utfordring er å finne balansen mellom en krevende jobb og treningsmengden. Overskuddet er på plass etter endt uke. Min konklusjon er da at belastningen totalt sett er under et nivå som virker nedbrytende over tid på kapasiteten. Jeg kommer til å holde antall økter på 3 ut november. Etter det øker jeg til 4 økter ved å innføre en økt av lengre varighet på en helgedag for å starte arbeidet for å utvikle aerobisk utholdenhetskapasitet. Avhengig av kalenderen vil dette være en løpe-, sykkel, eller skiøkt.
Det avgjørende er å bygge volumet langsomt slik at kroppen evner å tilpasse seg, unngå skader og ha en konsistent treningsutøvelse-uten treningsavbrudd.
Dette året har vært lite givende ift egne prestasjoner, men jeg har ambisjoner om å rette på det til neste år.
Ift konkurranser på ultrasiden har jeg foreløpig bestemt meg for å gjennomføre Rallarvegløpet og Thuringen-Ultra(100 km). I tillegg har jeg ambisjoner om å gjennomføre noen maratonløp på høsten før arbeidet med Nordmarka Ultra Challenge starter. Stavanger Maraton og Kongsvinger Maraton er aktuelle kandidater.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar